Classes

JUNIOR DETECTIVE

Some pupils in the 6º classes have created a Junior Detective case to discover who or whom are the culprits. As we was working the past simple grammar, they used it in this activity. The final result is amazing!! Do you know who is the culprit?

Algun@s alumn@s de las clases de 6º han creado un caso de Junior Detective para descubrir quien o quienes son los culpables. Como estuvimos trabajando la gramática del pasado simple, ell@s la han usado para esta actividad. El resultado final es asombroso. ¿Sabrías decir quien es el culpable?





ANIMALS THEATRE IN THE 2º CLASSES

During three weeks the pupils in the 2º classes have working hard to prepare an speaking activity. It was an animals theatre. And here you can see the result. It was funny!!

Durante tres semanas, l@s alumn@s de las clases de 2º han trabajado duro para preparar una actividad de "speaking". Era un teatro de animales. Y aquí podéis ver el resultado. ¡¡¡Fue divertido!!!












ENGLISH THEATRE ABOUT ANIMALS

  Hello everyone!! Here you have the pronunciación of the English theatre about animals. Enjoy!!

Hola a todos!! Aquí tenéis la pronunciación del teatro de inglés de animales para practicar en casa. ¡A divertirse!
https://1drv.ms/u/s!AkimRpnC5Tcskzls4uaW2bGeA2Qg

3º Term in the 2º A, 2º B and 2º C classes

Good afternoon families!! Here you can see the vocabulary and the grammar that we are going to work in the next term.

¡Buenas tardes familias! Aquí podéis ver el vocabulario y la gramática que vamos a trabajar en el próximo trimestre. Un saludo

















HEALTHY FOOD PROJECT

The last term, in the 6º classes began a healthy habits and food proyect. In the first moment, we investigate about the sugar effects in the body. The pupils prepared some questions about healthy habits to prepare a questionare for the rest of the school pupils. Our propose is to know if our school is healthy or not.


El último trimestre, en las 6º clases, comenzó un proyecto de hábitos y alimentos saludables. En el primer momento, investigamos sobre los efectos del azúcar en el cuerpo. Los alumnos prepararon algunas preguntas sobre hábitos saludables para preparar una encuesta para el resto de los alumnos de la escuela. Nuestra propuesta es saber si nuestra escuela es saludable o no.










Then we saw some videos in class about the sugar effects in our body and our mind. Apart from this, they collected some packages about different kinds of food and sweets. We learnt how to read the ingredients and the nutritional values to reconise the multiple names that sugar has.

Después, vimos algunos vídeos en clase sobre los efectos del azúcar en nuestro cuerpo y nuestra mente. A parte de esto, l@s chic@s recolectaron envases de diferentes tipos de alimentos y dulces. Aprendimos con ellos como leer la lista de ingredientes y los valores nutricionales para reconocer los múltiples nombres que tiene el azúcar

Effects of sugar on your brain
Efectos del azúcar en tu cerebro


The sugary truth
La verdad sobre el azúcar



How the food you eat affects your brain

Como afecta la comida que comes a tu cerebro



How do you do the Jelly Beans?
¿Cómo se hacen las gomitas?




Interesting film to change your life to a healthy life
Interesante película que cambiará tu vida en una vida saludable




Pyramid food
Pirámide alimenticia



Palm oil
Aceite de palma

With the information that we obtained, the pupils was working in groups doing a posters about the quantity of sugar that the products has and if it natural or added sugar. They was very surprised because they couldn´t imagine the real sugar included in some food like the jam or the fried tomato.

Con la información que obtuvieron, l@s alumn@s estuvieron trabajando por grupos haciendo pósters sobre la cantidad de azúcar que tienen los productos y si era natural o añadido. Ell@s estaban muy sorprendidos porque no podían imaginar el azúcar real incluido en algunos alimentos como el jamón o el tomate frito.













This project finished with the elaboration of some healthy recipes in class. This was the funniest moment in the project.

Este proyecto terminó con la elaboración de algunas recetas saludables en clase. Fue el momento más divertido del proyecto.













 The elaboration was recorded in a video that they edit. You can see here the final product.

La elaboración fue grabada en un vídeo que ell@s han editado. Aquí podéis ver el producto final.